Öküz Türkçesi Konuşanlara Uyuz Olanlar(chilek,phortakal vs.)

Sevgili Cem’i Facebook’taki Grubumuza davet ettim. Sağolsun daveti kabul etti ve alanına bu bloğu hazırlamış. Paylaşım adına daha çok arkadaşa ulaşması için bende bloğuma aldım.Hepinizi Grubumuza bekleriz.

Öküz Türkçesi Konuşanlara Uyuz Olanlar(chilek,phortakal vs.)

   Bir çok kişinin huy edindiği ağızdan ağıza yayılan bir tür konuşma şekli ortaya çıktı Facebook’da bu tür konusmaları protesto amaçlı ve türkçemizi korumak amacıyla Öküz Türkçesi Konuşanlara Uyuz Olanlar Grubu olarak adlandırılan bir grup açılmış, Sayın Bety Sefa Abimiz de Bana Bu Gruba üye olmam için istekte bulunmuş bende bu konuyu önemli bir sorun olarak gördüm ve sizlerle paylaşmayı uygun buldum…

Bu tür konuşmalara örnek:

…ghizem janım six o’klokta chilek cafede bulushuoz…..
…aanadım pepeeemm…kojaman kisssss…

okuz turqcesi mı?? o ne kı abeeeeee……….

walla pen böhle konsuomm…ishinize gelirse….chünkü pen moronum….

böhhhgg…sen türqü mü dinloyusuuunnn….qıro msun ooluuummm yhaa….

-Ajjghoo’mm yrhuun ataquleyhee gdoomuyhss?
-eed hayadhmm penhumm brchndee geloo demuu..
-ajqhoo plmoom yhaff…..

Lüzumsuz batı hayranlığından mıdır yoksa…

Salaklıktan mıdır bilinmez….

Bu şekil konuşanların sayısı her geçen gün artmakta…

ve biz de türkçemizi savunmayı bir borç bilerek bu grubu kurduk…

Sizler de bu gruba üye olun türkçemizi bir nebze olsun güzelleştirelim…

Dünyanın en güzel ve en anlamlı dillerinden biri olan türkçeyi mahvetmelerine izin vermeyelim…

Arkadaşlarınıza tavsiye etmeyi unutmayın…

VE SON OLARAK……DİYORİZ Kİ…

BAŞKASI OLMA KENDİN OL,BÖYLE ÇOK DAHA GÜZELSİN…

By Safa Başnur Posted in Genel

3 comments on “Öküz Türkçesi Konuşanlara Uyuz Olanlar(chilek,phortakal vs.)

  1. Kesinlikle katılıyorum.benim çevremdede özellikle internet dünyasında
    bu türlerden çok var.Türkçemiz katlediliyor.bu dile sahip arkadaşlarım
    kusura bakmayın ama bende bu kampanyayakatılıyor ve sonuna kadar destek veriyorum…

Bir Cevap Yazın

